Oud en Nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 December 2014 | Australië, Sydney

Het is vandaag Oudjaarsdag en we nemen de ferry naar Manly beach, zeg maar het Zandvoort van Sydney. Het is in de ochtend nog wat bewolkt, maar het is met 22 graden een lekkere temperatuur voor een 'winterse' dag. Later zal het strak blauw en nog warmer worden.
Op weg naar de ferry zien we al heel veel voorbereidingen voor het feest van vanavond. Het is te vergelijken met de voorbereiding voor Koningsdag. Heel veel mensen nemen alvast een plekje in aan de kades en in de parken bij de haven om het vuurwerk te kunnen aanschouwen. Nadat we op het strand van Manly even in de zon hebben gelegen, nemen we de ferry terug naar Sydney en gaan naar het hotel om ons op te frissen en om te kleden. Wij hebben nog even tijd, want om 20.00 begint onze voorstelling. Om 22.30 is deze afgelopen, waarna we op het balkon van het Opera House het vuurwerk kunnen aanschouwen en vieren we als een van de eersten het nieuwe jaar 2015! De operavoorstelling is heel mooi en wordt afgesloten met glitterregen en vuurwerk en het Ierse Auld Lang Syne. Daarna gaan we naar buiten en tellen we met ca. 2 miljoen andere personen af tot 2015. Het nieuwe jaar is begonnen!

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014