Van Kingston SE naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Kingston SE naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Kingston SE naar Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 Januari 2015 | Australië, Adelaide

Een dag eerder dan gepland gaan we naar Adelaide, waar vandaan we op 11/10 de Ghan-trein naar Alice Springs nemen.
De route leidt ons langs verschillende waterrijke natuurgebieden die langs de kust liggen. Het is zeer rustig onderweg, en we kunnen dan ook lekker doorrijden en genieten van de omgeving.
We bezoeken Victor Harbor, waar men met een paardentram een brug over kan naar een vlakbij gelegen eiland. Het plaatsje is verder erg toeristisch en vanwege het weer vandaag gelukkig erg rustig, want als het warm en zonnig zou zijn, zou het wel eens heel druk kunnen zijn.
Het is vandaag zwaarbewolkt en onderweg hebben we af en toe een fikse regenbui. De temperatuur is bij vertrek 17 graden en daalt tot 13 graden op Mount Gambier. Gelukkig is het in Adelaide 19 graden, maar nog wel steeds zwaarbewolkt en ook nu valt er af en toe een regenbui. Een voordeel is wel dat deze temperaturen en de regen positief helpen tegen de bosbranden. Daar merken we overigens helemaal niets van onderweg en ook niet in de stad.
Vlakbij Victor Harbor bezoeken we een klein, maar wel verrassend leuk wildlife park, waar we kangoeroes, emoes, kookaboora's en koalas 'in het wild' kunnen zien en waar de kangoeroes zich zelfs laten aanraken. Eindelijk hebben we ze in levende lijve gezien, want tot nog toe hebben we onderweg alleen dode exemplaren langs de kant van de weg zien liggen.
In Adelaide overnachten we in het Majestic Roof Garden hotel, wat in het centrum van de stad ligt. Het centrum van de stad is gemakkelijk te voet te verkennen en dat doen we dan ook. Morgen moeten we de auto inleveren en zondag vertrekken we om 12.45 plaatselijke tijd (tijdverschil met Nederland is 9:30) met de Ghan-trein naar Alice Springs.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014