Van Alice Springs naar Yulura - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Alice Springs naar Yulura - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Alice Springs naar Yulura

Blijf op de hoogte en volg Frank

13 Januari 2015 | Australië, Alice Springs

Vandaag hebben we 450 kilometer gereden, via 2 vrijwel rechte wegen, van Alice Springs naar ons hotel in Yulura. Dit is een resort vlakbij Uluru, vroeger meer bekend als Ayer's Rock en Kata Tjuta. Het resort bestaat uit meerdere hotels, huisjes en een camping en is het enige waar je kunt verblijven in deze buurt.
De weg hier naar toe was prachtig. We hadden heerlijk weer, zonnig en 25-35 graden. Onderweg passeerden we nog de Finke-rivier. Dit is een binnenlandse rivier, die begint en eindigt in het land. Daarom staat hij normaal gesproken helemaal droog. Behalve nu, want door de hevige regenval van de laatste dagen stroomde er heel veel water door de rivier. We spraken een echtpaar uit Alice Springs dat ons vertelde dat er uitzonderlijk veel water was gevallen. Maar gelukkig blijft het de komende dagen droog.
Bij het inchecken bleek dat ons hotel, het Voyages Desert Garden hotel, onderdeel is van Accor-groep, waar Ibis ook onderdeel van is en we hebben dit niet zelf geboekt ;-)
Na inchecken en tassen op de kamer te hebben gezet, zijn we richting Uluru gereden, de bekende rode rots/berg. Met de auto zijn we erom heen gereden en hebben hem van verschillende kanten bewonderd. Bij avondschemering zijn we weer terug gegaan omdat hij dan nog roder wordt. En dat hebben we ervaren.
We gaan morgen proberen om Uluru en Kata Tjuta bij ochtendgloren (06:07 in de ochtend!) te bewonderen. Vroeg op dus! Maar het is once in a lifetime, dus daar moet je iets voor over hebben.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014