Uluru en Kata Tjuta - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Uluru en Kata Tjuta - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Uluru en Kata Tjuta

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Januari 2015 | Australië, Alice Springs

Vandaag vroeg uit de veren, want we wilden de Uluru bij zonsopgang bewonderen. Dat betekende om 05:00 op, zodat we om 06:07 dit schouwspel konden aanschouwen. En dat hebben we uiteindelijk uitstekend kunnen doen. Met ons waren er overigens veel meer op de gedachte gekomen om dit te doen, maar dat is logisch.
Daarna zijn we doorgereden naar de Kata Tjuta. Onderweg zagen we nog in het wild levende kamelen tegen. Bij Kata Tjuta hebben we een groot stuk door de Walpa Gorge gelopen. We werden daar nog verrast door een in het wild levende kangoeroe.
De rest van het dag hebben we doorgebracht aan de rand van het zwembad van ons retort. Met wat zwemmen en af en toe een biertje was dit bij een temperatuur van 36 graden goed uit te houden.
's Avonds hebben we 50 kilometer gereden om de zonsondergang bij Kata Tjuta te zien. Ook dit was een supermooi schouwspel. We hebben nu met eigen ogen kunnen zien dat die rode kleuren van zowel Uluru als Kata Tjuta, zoals je die vaak in folders ziet, echt en verder onbeschrijflijk mooi zijn.
Helaas is het hier alweer voorbij en begint morgen weer een nieuwe fase in onze reis. We gaan terug naar Alice Springs, waar vandaan we naar Sydney vliegen en dan met de auto naar Brisbane gaan.

• 14 Januari 2015 - 15:09

Corinne:

Gelukkig zit er wel een hek om jullie zwembad heen, zodat jullie niet kunnen ontsnappen.
    Kyra was vanochtend blij verrast met jullie kaart en financiële bijdrage. Zij kan nu een mobiel met een gouden randje kopen.

Groet big sis

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014