Terug in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Terug in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Terug in Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Frank

15 Januari 2015 | Australië, Alice Springs

Vandaag de 450 kilometer weer terug gereden vanuit Yulura naar Alice Springs. De weg kennen we ondertussen al een beetje. De route bestaat uit twee vrijwel rechte wegen: Lasseter en Stuart Highway.
Onderweg kwamen we nog een staaltje Australische humor tegen: een verkeersbord die waarschuwt voor overstekende kangoeroes, waar iemand zijn creativiteit op had los gelaten.
We stopten nu weer bij de Finke-rivier, die in 4 dagen tijd ruim een meter in hoogte gezakt was. Volgens een Darwinees echtpaar was de hoeveelheid gevallen regen uitzonderlijk, want in 20 jaar was de rivier nog nooit zo vol geweest.
Alice Springs konden we vanaf de Anzac hill mooi bekijken. Het centrum van de plaats bestaat uit ca. 5 wegen.
Na nog even lekker te hebben genoten van de zon aan de rand van het zwembad, zijn we nu onze tassen aan het pakken om morgen te vliegen naar Sydney. Weer een bladzijde uit ons reisboek omgeslagen.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014