Van Byron Bay naar Logan - Reisverslag uit Logan City, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Byron Bay naar Logan - Reisverslag uit Logan City, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay naar Logan

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Januari 2015 | Australië, Logan City

Vandaag hebben we het laatste gedeelte van onze route van Sydney naar Brisbane, of eigenlijk Logan, gereden. In Logan wonen namelijk Charlie en Jenny, waar we drie nachten verblijven.
We begonnen met een ontbijt in een restaurant aan de kust van Byron Bay. We hadden een tafel buiten, maar gelukkig wel overdekt, want opeens begon het enorm te regenen. Maar dat vonden we helemaal niet erg, want het was al 29 graden.
Na het ontbijt zijn we richting Logan gegaan. Ditmaal dwongen we TomTom om vlak langs de kust te rijden. TomTom gebruikers weten dat dit nog best lastig is, want hij probeert je toch steeds via de kortste route te sturen.
Maar het werd uiteindelijk een heel mooie route. Onderweg kwamen we diverse mooie uitzichtpunten tegen, waaronder een geheel verlaten strand. Dit kun je je haast niet voorstellen als Nederlander, waar de stranden tijdens hete zomerdagen altijd vol zijn. Maar ze hebben hier zoveel strand, dat het dus wel voorkomt dat je niemand tegen komt.
We komen door veel typische kustplaatsen, zoals Hastings point, Bogangar, Tweed Heads en Coolangatta (zustersteden, waarbij Tweed Heads in New South Wales ligt en Coolangatta in Queensland) en Gold Coast, met onder andere Surfers Paradise. Die laatste plaats kent Frank vooral van verhalen van zijn neef Gerry die hier jaren gewoond heeft.
Het is ondertussen enorm gaan regen en af en toe wat onweer. Maar gelukkig duurt dit maar eventjes en wordt het bij Logan alweer droog.
In Logan ontmoeten we Charlie en Jennie, hun dochter Samantha en 5 honden. Charlie is de neef van Frank en zij hebben elkaar 36 jaar geleden voor het laatst gezien toen Charlie met broers Paul en Gerry en hun ouders in Nederland waren. 's Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest en daarna naar bed. Charlie heeft ons aangeboden om ons Queensland en Brisbane te laten zien, dus daar kijken we erg naar uit.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014