Van Christchurch naar Timaru - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar Timaru - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar Timaru

Blijf op de hoogte en volg Frank

02 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Timaru

Vandaag een zeer rustige dag gehad. Slechts 170 kilometer gereden naar Timaru, halverwege naar Dunedin, waar we morgen naar toe gaan. Wat ons betreft zou het vandaag een relax-dag moeten worden, liefst met wat zonnebaden, maar dat zat er helaas niet echt in. Het was wel warm, zo'n 30 graden, maar het was vrij bewolkt en af en toe vielen er wat regendroppels.
Maar we hebben toch nog wel wat beleefd vandaag. Allereerst kwamen we in de Pack 'n Safe supermarkt, een grote versie van een mooie Lidl-winkel, een medewerkster tegen die wel een heel duidelijk Nederlands accent had. Dat klopte ook, want zij woonde nu zeven jaar in Nieuw-Zeeland. We vertelden over onze trips en vroegen haar nog wat er eventueel te doen was in dit plaatsje. Ze vertelde ons dat sinds een paar jaar elke avond rond 22:00/22:30 er een groep pinguïns het land op kwam. De pinguïns hebben nesten in rotsen langs het strand en komen de jongeren voeren. Dit hadden we in Melbourne en Dunedin ook kunnen zien, maar dat lag ver weg en zou geld kosten, en dit was gewoon een half uurtje lopen van onze camping en volledig gratis.
Dat sprak ons uiteraard wel aan en op het aangegeven moment stonden we met een klein aantal mensen bij het strand waar we de jongeren zagen tussen de rotsen en op een gegeven moment kwam een klein aantal pinguïns het strand op. Super leuk om te zien. We kregen ook nog uitleg van een aantal vrijwilligers die een oogje in het zeil hielden. Ook voor hen was dit fenomeen redelijk nieuw en zij leerden ook steeds weer meer over de pinguïns. Het schijnen de kleinste pinguïns van de wereld te zijn.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014