Van Te Anau naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag zijn we aangekomen in Queenstown, waar we twee nachten blijven. Het weer was al beduidend beter dan de afgelopen dagen. Het was de gehele dag droog en het was halfbewolkt, hoewel de temperatuur nog wel wat aan de frisse kant is, zo'n 11 graden overdag en zo'n 6 graden 's nachts. Gelukkig hebben we een heerlijk dekbed en hebben we ontdekt hoe de kachel werkt, zodat we in onze camper in ieder geval het lekker warm hebben.
Nadat we eerst nog even wat hebben rondgekeken in Te Anau, zijn we op weg gegaan naar Queenstown. De wegen in Nieuw Zeeland zijn prima te berijden met de camper. Ze heten highways, maar je moet dan denken aan vrij smalle tweebaans provinciale wegen zoals we in Nederland kennen.
Vandaag was het uitzicht tijdens de 180 kilometer lange route weer heel mooi. Het laatste stuk voor Queenstown voerde ons langs het meer en vlak langs de bergen. Bovenop de bergen zagen we nog steeds sneeuw liggen. Ook vandaag hoorden we van een medewerkster van de pomp dat het weer zeer uitzonderlijk is voor de tijd van het jaar. Gelukkig wordt het de komende dagen weer beter.
We waren redelijk vroeg in Queenstown en kregen een mooie plek. Gelukkig hebben we vantevoren geboekt, want de camping is volledig volgeboekt.
Nadat we de camper gestald hebben en de lakens verwisseld voor de schone die we vorige week in Christchurch hebben meegekregen, zijn we het centrum in gegaan. Queenstown ligt aan het water en heeft leuke winkelstraten. Ook wordt er veel gedaan om de toeristen te vermaken. Zo kun je varen op een oud ogend stoomschip, zeg maar waar Sinterklaas elk jaar mee naar Nederland komt. Ook kun je een bezoekje brengen aan een onderwaterobservatorium of mee met een jetboat. Dat laatste trekt ons niet zo, vandaar dat we lekker aan wal zijn gebleven. Daar zagen we verschillende straatartiesten hun kunsten verrichten. Door een van die straatartiesten werd Gertjan (die zich in het Engels Bart laat noemen, want vrijwel niemand kan zijn voornaam uitspreken) als vrijwilliger gevraagd om hem samen met nog twee vrijwilligers te assisteren. Gertjan en iemand uit Queenstown moesten zo plaatsnemen dat de artiest op hen beiden kon gaan staan voor zijn slotact: jongleren met zwaarden. Dat ging uiteraard heel goed en de artiest kreeg applaus, wat natuurlijk ook voor een deel voor Gertjan en de andere vrijwilligers bestemd was.
Morgen zijn we nog een dag Queenstown, en nee, Corinne, we gaan niet bungeejumpen. Wat we overigens wel gaan doen is met de Gondela naar boven. Vandaag zagen we dat fietsers deze ook gebruiken om naar boven te komen. Wellicht een idee voor het beklimmen van de Alpe?