Van Auckland naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Auckland naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Auckland naar Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag eerst met de shuttlebus voor ons hotel naar de luchthaven, om daar onze camper in ontvangst te nemen. Het is een Mercedesbus van 7 meter x 2 meter x 2,70 meter. We krijgen uitleg hoe de camper werkt en gaan dan op pad.
Onze eerste ankerplaats is Hobitton Movie set in Matamata, waar de opnames zijn gemaakt van de verschillende Lord of the Rings en Hobbit films. Als echte toeristen nemen we deel aan een georganiseerde rondleiding over het gebied waar men de woningen van de Hobbits nagemaakt heeft.
Daarna rijden we door naar Rotorua, dat bekend staat om zijn vele vulkanische activiteit. Nadat we onze camper hebben neergezet op het kampeerterrein, wat zonder problemen lukte, zijn we het centrum in gegaan. Het centrum is niet echt heel indrukwekkend. Het ligt aan het Rotoruameer, wat het grootste is in dit gebied.
Wat de stad wel leuk maakt, zijn de vele plekken waar je de vulkanische activiteit van dichtbij kunt aanschouwen. Zo kun je hete bronnen zien en zelfs kun je in een openbaar park een voetenbad nemen in warm water. Dat hebben we dan ook gedaan. Heel lekker en volgens zeggen ook heel heilzaam.
Morgen gaan we naar Gisborne, via het Oostelijke puntje van het Noordelijke eiland. Het wordt een behoorlijk eind rijden weer, maar wel via mooie routes.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014