Sight seeing Gold Coast - Reisverslag uit Logan City, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Sight seeing Gold Coast - Reisverslag uit Logan City, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Sight seeing Gold Coast

Blijf op de hoogte en volg Frank

20 Januari 2015 | Australië, Logan City

Vandaag neemt Charlie ons mee om ons verschillende delen van Queensland en Gold Coast te laten zien.
We beginnen in een openlucht museum in Beenleigh, waar verschillende type gebouwen neergezet zijn, die uit de buurt van Brisbane komen. De gebouwen stammen vrijwel allemaal uit 1800 en ze zijn in hun geheel naar het gebied in Beenleigh gebracht. Leuk om al die verschillende stijlen bij elkaar te zien.
Vervolgens gaan we naar Gon en John, haar tweede man. Gon is de moeder van Charlie en de tante van Frank. Zij weet niet dat we komen en kan helaas weinig meer zien. Maar als Frank haar in het Nederlands begroet, dan weet ze weer wie hij is. Hoewel het 36 jaar geleden is dat zij hem gezien heeft. Afgezien van haar slechte zicht gaat het verder goed met haar.
Na het bezoek aan tante Gon rijden we richting de Gold Coast en Charlie laat ons verschillende mooie plekken van de kust zien. Dat is het leuk aan deze trip: we komen op plekken waar je als normale toerist niet zo gauw zou komen. We lunchen in Surfers Paradise. Dit is te vergelijken met Zandvoort, maar dan nog meer hoge gebouwen. Het is duidelijk dat de Gold Coast geupgrade wordt, want ze organiseren in 2018 de Common Wealth games.
Na de lunch brengen we een bezoek aan Currumbin Wildlife Sanctuary. Dit is een hele grote dierentuin, met uiteraard heel veel bekende Australische dieren. Ze hebben veel Koala's hier. Dit blijven enorm leuke dieren om te zien. Je zou er bijna een mee naar huis nemen. We vermaken ons prima in het park en krijgen ook nog een optreden van een groep aboriginals die dansen en liederen opvoeren. We zijn van plan om een dergelijk optreden van Maori's te gaan bekijken in Nieuw Zeeland.
We sluiten de trip van vandaag af met een heerlijke duik in het zeer warme Oceaanwater. Het water is 26 graden en heel helder. Al met al was het vandaag een heerlijke dag. Morgen gaan we Gerry ontmoeten, die op een boot woont. Daarna het centrum van Brisbane, en 's avonds eten we met Paul en Sharon.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014