Sight seeing Brisbane centrum - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Sight seeing Brisbane centrum - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Sight seeing Brisbane centrum

Blijf op de hoogte en volg Frank

21 Januari 2015 | Australië, Brisbane

We beginnen vandaag met een bezoek aan Frank's neef Gerry, de broer van Charlie. Gerry leeft nu op een heel mooi zeilschip in een haven naast de tolbrug naar het vliegveld. Het schip is zee- en oceaanwaardig en Gerry heeft het plan om aan het einde van het jaar de Pacific rond te varen. Het is leuk om Gerry weer eens te zien en bij te praten. Net als Charlie en Paul, de andere broer van Charlie die we vandaag gaan ontmoeten, was Gerry 36 jaar geleden in Nederland.
Na ons bezoek aan Gerry gaan we naar het centrum van Brisbane, waar we onder Southbank parkeren. Dit deel van Brisbane is nu een parkgebied, dat ligt aan de Brisbane-rivier, en dat is ontwikkeld ten behoeve van de wereldtentoonstelling van 1988.
Vanaf de Southbank gaan we te voet naar het echte centrum van Brisbane, waar we een tijdje rondlopen.
Om 16:00 gaan we weer terug naar Southbank, waar we hebben afgesproken met Paul. Ook nu is het weer leuk om hem te ontmoeten en bij te kletsen over de tijd toen hij met zijn broers in Nederland was. We eten samen en daarna neemt Charlie ons nog mee naar Mount Coot-Tha, het hoogste uitzichtpunt van Brisbane, gelegen op 287 meter. Het is zwaarbewolkt en we kunnen op verschillende plekken van de stad zien dat het er regent. Daar hebben wij gelukkig geen last van.

• 22 Januari 2015 - 01:33

Robert:

Wat een geweldige reis hebben jullie. Veel gezien en nog meer plezier en ontspanning. Jullie zien er relaxed en ontspannen uit. Mooie reis verslagen

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014