4WD op het strand ter afsluiting van Australië - Reisverslag uit Gympie, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu 4WD op het strand ter afsluiting van Australië - Reisverslag uit Gympie, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

4WD op het strand ter afsluiting van Australië

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 Januari 2015 | Australië, Gympie

Vandaag hebben we vooral doorgebracht aan de Sunshine Coast. Het weer was niet zo zonnig om niet te zeggen regenachtig, maar wel een heel lekkere temperatuur (28 graden).
We hebben een hele gave ervaring opgedaan. Charlie heeft ons namelijk laten autorijden op het strand. Met zijn fourwheeldrive (4WD) auto reden we zo'n 200 kilometer naar het Noorden, waar een speciaal stuk strand is, waar je met een 4WD auto mag rijden.
Nadat we eerst de banden voor een deel moesten laten leeg lopen (anders heb je niet voldoende grip en blijf je waarschijnlijk vast zitten in het zand), stuurde Charlie de auto het strand op. Dat was al een ware ervaring voor ons om mee te maken, maar toen gaf hij aan ons het stuur over en mochten wij ervaren wat het is om op hard en zacht zand te rijden. Nou, neem van ons aan: dat is een supergave ervaring en we zouden willen dat we dit vaker kunnen doen. Wordt alleen een beetje lastig in Nederland, waarschijnlijk.
Met deze ervaring sluiten we opnieuw een hoofdstuk af van onze vakantie. We vliegen morgen namelijk naar Nieuw Zeeland. Australie was heel mooi en we hebben heel veel gezien, beleefd, ervaren, genoten, etc. van dit mooie land. En dan nog was het maar een 'klein stukje' van dit enorme land. Er is dus nog meer voor een volgende keer, zullen we maar zeggen.

• 22 Januari 2015 - 19:59

Corinne:

Fantastisch om allemaal weer te lezen. Heerlijk weer, leuke mensen die jullie ontmoeten. Voor mij waren Gerry en Paul onherkenbaar, ik zou ze zo voorbijlopen als ik ze tegenkwam. Het lijkt wel of jullie pas een weekje in Australië zitten, zo snel gaat de tijd.
    Bij ons gaat alles goed en het is lekker weer bijna weekend.
    Ivar hoort volgende week of hij naar de opleiding Applicatie-ontwikkelaar mag, dus dat is best wel spannend. Anders wordt het ICT-beheer en daar vindt hij niets aan. Dan zal het plan wel worden om het 1e jaar over te doen.
    Kyra moet heel har haar best gaan doen in periode 3 en 4, want het eerste deel van het schooljaar is qua prestaties niet goed verlopen. Ze kan het nog goedmaken in periode 3 en 4 , maar daar hebben wij onze bedenkingen bij. We blijven "licht" stimuleren, veel meer heeft geen nut.

Veel plezier bij jullie avontuur in Nieuw-Zeeland en jullie weten het hè, in Christchurch kun je na een wachttijd van 3 dagen heel makkelijk trouwen. Maar of dat voor jullie ook geldt, dat weet ik niet.

Groet Corinne

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014