Van Brisbane naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Auckland

Blijf op de hoogte en volg Frank

23 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag hebben we onze reis in Australie afgesloten en beginnen de drie weken Nieuw Zeeland. Uiteraard een heerlijk vooruitzicht.
De dag begon vroeg voor ons vandaag, want om 06.00 vertrokken we naar het vliegveld van Brisbane. Het regende dat het goot de hele tijd, vanwege de moesson. We hoefden gelukkig maar een klein stukje te rijden naar het vliegveld.
Het inchecken, de security check en de douane om het land uit te gaan ging redelijk snel. Daarna was het zoals gebruikelijk wachten tot we zouden vertrekken. Ruim voor de officiële vertrektijd werden de deuren gesloten en werd het vliegtuig weggeduwd van de pier. Het duurde daarna alleen nog een tijdje voordat we de lucht in mochten, omdat het enorm druk was vanwege de slechte weersomstandigheden.
De vlucht zelf was prima. Hij duurde ongeveer 3 uur en met het tijdsverschil van 3 uur kwamen we om 15:30 plaatselijke tijd aan. De regelgeving in Nieuw Zeeland is nog strakker dan in Australie. Dat merkten we vooral doordat we zeer lang moesten wachten om langs de immigratie te komen en nog langer duurde het dat we langs de douane kwamen. Ze zijn als de dood dat je vreemde ziektes het land in brengt, dus je mag heel weinig meenemen, zeker geen levend spul en ook moet je verklaren wat je allemaal bij je hebt, bijvoorbeeld je kampeerspullen en ook je bergschoenen (waarschijnlijk omdat er aarde aan kan zitten met ziektekiemen). Gelukkig hebben wij dat allemaal niet gedaan en waren we uiteindelijk na 2 uur door alle checks heen.
Met de speciale Airbusbus zijn we naar de stad gegaan, waar we tegenover ons hotel een uitstapplek hadden. Mooier kon het bijna niet.
Nadat we ons gesetteld hebben en een biertje in de bar hebben gedronken, zijn we de stad in gegaan. Ons hotel ligt aan een hoofdweg die rechtstreeks de stad in gaat. Het was dan ook maar kort lopen om bij de haven van de stad te komen.
Dit weekeinde is voor de Aucklanders een lang weekeinde, want er wordt gevierd dat Auckland 175 jaar bestaat. Er zijn veel festiviteiten gepland, lezen we.
Morgen gaan we verder Auckland ontdekken en op zondag gaan we onze camper halen, waarmee we verder het land gaan verkennen.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014