Van Akaroa naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Akaroa naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Akaroa naar Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag was het dan echt zo ver. We hebben onze camper vandaag teruggebracht en zijn nu in het hotel Sudima tegenover het vliegveld, waar vandaan we morgenochtend om 09:50 vliegen. Aan al het leuke komt een eind, dus ook aan onze drie weken rondreis op het Noorder- en Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Maar voordat we de camper inleverden, hebben we hem nog wel gebruikt om wat uitstapjes gemaakt.
We reden als eerste naar de Christchurch Gondola, waarmee we naar een mooi uitzichtpunt werden gebracht. Vanaf dit punt konden we Christchurch zien liggen. We herkenden de punten die we twee weken geleden met de bus en lopend bezocht hadden.
Na het ritje met de kabelbaan wilden we nog een echte kiwi-vogel zien. Die mogelijkheid zou zich voor doen in Willowbank Wildlife Reserve. We hebben ze ook daadwerkelijk gezien, maar daarvoor moesten we goed kijken. Deze vogels zijn namelijk nachtvogels en in het dierenpark waren ze alleen te bekijken in een heel donkere ruimte. Foto's maken van de kiwi's is dan ook niet gelukt. Daarom zie je hier een foto van internet, waarop de vogel wel te zien is.
Toen werd het tijd om de camper in te leveren, maar niet voordat we onze tassen in het hotel hebben gezet. Dit hotel ligt op loopafstand van zowel de camperverhuurder als de luchthaven.
Het voelt vreemd nu zonder camper weer door het leven te moeten, maar goed, het is niet anders. Vanaf morgen is toch weer alles anders, al is het maar omdat we dan opeens weer aan de andere kant van de straat moeten rijden. Dat zal wel even wennen zijn.
Nadat we de camper hadden ingeleverd hebben we nog tijd doorgebracht in het Antarctic Center. Dit is een belevenis die geheel in het teken staat van de Zuidpool. We hebben er een echte koude storm mee gemaakt (-40 graden en windkracht 40 km/h) die men nabootste in een speciale ruimte. Gelukkig was het weer heerlijk toeven in de warme zon hierna. Ook hebben we een ritje gemaakt in een Hagglund, dit is een speciale wagen die men gebruikt op de Zuidpool voor het vervoer. We zaten achterin de auto en werden over een nagebootst Zuidpoollandschap vervoerd. We reden (voor ons gevoel dan) enorme bergen op en werden van links naar rechts geschud en ook reed het voertuig door diep water. Echt een gave experience.
Helaas is nu onze tijd in Nieuw Zeeland voorbij. We sluiten ook dit hoofdstuk van onze vakantie af. Rest dan nog de reis naar huis. 'Slechts' 32 uur reizen, via Auckland en Hong Kong, om zaterdagochtend vroeg in Amsterdam aan te komen. We hebben onze rugzakken in ieder geval gevuld met enorm mooie en leuke ervaringen en het is zeker een vakantie waar we nog heel veel aan terug zullen denken.

• 12 Februari 2015 - 20:43

Corinne De Wit:

Dag mannen,

Hebben jullie onze office waar we zijn getrouwd nog gevonden? En hoe was het met de Cathedral gesteld, is hij behouden gebleven bij de aardbeving?

We wensen jullie een goede teugreis en tot in Nederland.

Groet Corinne & family

• 12 Februari 2015 - 20:51

Frank:

Hi zus,

We weten niet of jullie trouwlocatie nog bestond. Veel gebouwen in het centrum zijn beschadigd of zelfs helemaal verdwenen. De kathedraal is ook ernstig beschadigd, de toren is in ieder geval helemaal weg.
    Nog een uur en dan vertrekken we naar Auckland. Daar moeten we overstappen naar Hong Kong, waar we om 21:00 plaatselijke tijd (02:00 NZL tijd en 14:00 NL tijd) aankomen en om 00:25 plaatselijke tijd overstappen op de vlucht naar Schiphol.

Groetjes vanuit bewolkt Christchurch