Eerste dag Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Eerste dag Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Eerste dag Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Na een soepele vlucht, kwamen we om 06:30 plaatselijke tijd op Eerste Kerstdag (23:30 Nederlandse tijd) aan in Hong Kong. We werden opgewacht door Zoe, die ons begeleidde naar ons hotel, Stanford Hill View. We konden pas om 12:00 de kamer in, dus meteen de stad maar in gegaan. We hebben al veel van onze lijst gedaan, waaronder de plek die veel van jullie vast van Wie is de Mol kennen: het klooster met de tienduizend Boeddha's. En neem van ons aan: het zijn echt heel veel treden omhoog, er staan echt veel gouden Boeddha-beelden (groot, maar ook heel klein) en er lopen apen in het wild rond. En voor de shoppers onder jullie: ons hotel ligt pal in het winkelgebied en er is hier zelfs een IKEA, die er bijna net zo oud ziet als een Nederlandse.
Vanavond mooie lichtshows gezien aan het water. Met jas aan was het goed toeven. We hadden mooi uitzicht over alles. Dat is het voordeel als je als Europeaan iets langer bent dan de gemiddelde Chinees of Hong Kongonees.
Morgen weer vroeg op, want dan gaan we met een georganiseerde tour naar Shenzhen en Guangzhou (Kanton).

• 25 December 2014 - 14:59

Mayke:

Wat is dat toch met de Ikea? Zelfs in Hong Kong kom je er niet vanaf!

• 25 December 2014 - 15:31

Frank En Gertjan:

Tja, Mayke, zou het komen omdat wij ooit een keer de weg kwijt waren na ons bezoek aan die in Amsterdam?

• 25 December 2014 - 19:48

Mayke:

Dat zie ik nu in een heel ander licht.... Wij waren de weg niet kwijt, wij raken Ikea niet kwijt. Ikea achtervolgt ons! Veel plezier mannen, geniet! Xxx

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014