Op weg naar Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Op weg naar Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Op weg naar Canberra

Blijf op de hoogte en volg Frank

02 Januari 2015 | Australië, Canberra

Vandaag halen we eerst de auto op en gaan dan op weg naar Canberra, of eigenlijk Quenbeyang (spreek uit: Queen-bee-jang), waar we een heerlijke lodge hebben bemachtigd. Daar komen we na 4 uur rijden aan en nadat we onze tassen hebben achtergelaten gaan we naar de Telstra Tower, waar we mooi uitzicht hebben over de stad. Morgen gaan we in ieder geval het Parliament House en het Australian War Memorial bezoeken. Daarna vervolgen we onze weg naar Albury. In Canberra komen we bij toeval twee metalen sculpturen tegen waarvan we een ander sculptuur eerder ook al in Sydney Olympic Park tegen kwamen. Het zijn sculpturen die speciaal gemaakt zijn voor de Olympische spelen van Sydney in 2000 en waarvan er dus nog 1 in Sydney zelf staat en de overige 2 staan nu bij het Australian Institute of Sport in Canberra.

• 03 Januari 2015 - 12:41

Corinne:

Hello boys,

Ik geniet van jullie verslagen en foto's, ga zo door.
    Misschien kunnen jullie het extra dagje in Melbourne gebruiken om pinguïns te spotten als die 's avonds aankomen bij de kust. Mooi schouwspel. Wel warme kleding en eventueel deken meenemen, want het kan er barstenskoud zijn. Je mag niet flitsen maar kunt wel opnamen maken omdat er grote schijnwerpers zijn.

Verder graag oppassen bij Adelaide, want daar woeden grote bosbranden. Door de felle windstoten kunnen de branden niet vanuit de lucht geblust worden, dus brandt het behoorlijk door.

Groet Corinne

• 05 Januari 2015 - 01:41

Frank En Gertjan:

Hi Corinne,

We zijn gelukkig nog een eindje weg van Adelaide, dus hopelijk zijn de branden dan onder controle om niet te zeggen over. Het weer lijkt ook koeler te worden met kans op regen, dus hopelijk helpt dat ook nog een keer.

Dank voor je tip. We weten nog niet of we dit gaan doen. Ligt nog best eind rijden van hier en niet op onze route, maar je weet nooit.

We liggen nu aan de rand van het zwembad te wachten tot onze was klaar is en gaan dan weer de stad in.

Doen jullie voorzichtig met de gladheid? En werk ze weer!

Frank en Gertjan

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014