Een dagje Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Een dagje Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Een dagje Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 Januari 2015 | Australië, Adelaide

We hebben net geskypet met Corinne en de familie om haar te feliciteren met haar verjaardag. Het blijft leuk om met de hedendaagse communicatiemiddelen in contact te blijven met het thuisfront, al is er dan het enorme tijdverschil. Wij gaan al bijna naar bed en zij zijn net aan een nieuwe dag begonnen.
Vandaag zijn we in Adelaide gebleven. Het was fris, zo'n 17-19 graden en vrijwel de hele dag miezerde het. Nadat we opnieuw een pakketje naar huis hebben gestuurd, wilden we uitzoeken waar het station was voor onze trein die ons morgen naar Alice Springs moet brengen. Helaas was het voor TomTom ook duidelijk zoeken en konden we het station eerst niet vinden. Wel belandden we op het vliegveld, waar we als echte vliegtuigspotters verschillende vliegtuigen op de foto hebben gezet. Daarna nog een bezoekje gebracht aan de Adelaidese IKEA (ja, ja, ook hier is die te vinden). En vanwege het weer was het ook hier berendruk, net als in Nederland.
Na ons flitsbezoek aan de blauwe doos, hebben we uiteindelijk toch het treinstation gevonden. Er stonden al veel treinstellen van de Ghan, maar of die allemaal met ons mee gaan vragen we ons af.
Toen maar snel weer terug de stad in, waar we naar het Adelaide Festival Center zijn geweest. Dit is een groot park, met mooie kunstobjecten, een kleine art gallery met aboriginal kunst en heel moderne en fraai vormgegeven bruggen. In het meertje zagen we zelfs een pelikaan zwemmen.
Tenslotte hebben we nog kunst bekeken in de Art Gallery of South Australia. Qua inrichting had dit iets weg van het Rijksmuseum, maar wel veel kleiner. Erg leuk allemaal in ieder geval.
We hebben uiteindelijk in ons hotel gegeten. Het gerecht heette 'Hop, snap en swim' en bestond uit: kkangoeroe, krokodil met inktvis en Barramundi-vis. Erg lekker allemaal.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014