Alice Springs - dag 1 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Alice Springs - dag 1 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Alice Springs - dag 1

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 Januari 2015 | Australië, Alice Springs

De heerlijke treinreis met The Ghan zit er na ruim 24 uur weer op. We hebben de gelegenheid gehad om met een aantal medereizigers kennis te maken tijdens diverse eetmomenten. Zo hebben we een stel uit Köln gesproken, een gepensioneerd lerarenechtpaar uit Victoria, maar de leukste vonden wel Sam en Isabella, die uit Zwitserland komen en vanuit Alice Springs naar Perth gingen. Sam is aardappelboer en organiseert tractorpull wedstrijden. Hij is vaak in Nederland, want wij schijnen op dat gebied een goede naam te hebben. Het is maar dat je het weet ;)
Overigens werkte in de trein Jos, een Nederlander die in 1983 geemigreerd is. Was leuk om met hem even Nederlands te praten. Hij regelde ook dat iedereen werd uitgenodigd voor Zumbales, van... jawel: Gertjan. Heel gek, die lag nog lekker te slapen toen het was.
We zitten nu in Alice Springs. Het is nu heerlijk weer geworden, nadat ze de afgelopen dagen enorme regen hebben gehad. De rivier was zelfs twee meter gestegen, wat maar zelden voorkomt. Sterker nog: er staat normaal gesproken geen water in de bedding.
Morgen gaan we naar Uluru, de bekende rode berg, ongeveer 450 km vandaan.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014