Van Sydney naar Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Port Macquarie

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 Januari 2015 | Australië, Port Macquarie

We zijn nu onderweg naar Brisbane, dat ongeveer 900 kilometer van Sydney ligt. Gisteren hebben we via Internet al het motel in in Port Macquarie geboekt om te overnachten.
We vertrokken rond 11:30 uit Sydney, waar we eerst nog afscheid hebben genomen van Irena (waarschijnlijk Irene), een Nederlandse medewerkster van het hotel, die we eerder ook al hebben gesproken. Zij is hier om te reizen en te werken, maar tot nog toe is het vooral werken. Als het goed is gaat zij over een aantal maanden nog wel reizen en wilde dan ook graag tips van ons weten. Die konden we nu uiteraard met haar delen.
Via de Sydney Harbour bridge rijden we de stad uit. Dit heeft nu voor ons een extra betekenis, omdat wij deze live aanschouwd hebben met het vuurwerk van Oud en Nieuw.
Het is 400 kilometer rijden tot Port Macquarie. Dit keer bestaat de omgeving vooral uit bosgebieden en heuvels/bergen, dus een heel andere omgeving dan in Zuid Australie en Midden Australie. Dat maakt dit land ook zo mooi. En dan hebben wij nog maar een heel klein deel ervaren tot nog toe. Maar het geeft wel voer voor een volgende keer, wat ons betreft.
Port Macquarie is een leuke havenstad, maar wel super toeristisch. Zelfs na zonsondergang is er een enorme kakofonie van geluid, zowel van mensen, maar ook van de groene parkieten (zelfs in Aalsmeer hebben we die) die in groten getale in de palmbomen bij het water zitten. Ons motel, El Paso Motor Inn (een echte Australische naam) ligt in het centrum van het plaatsje en vlakbij het water. Het is nog lekker warm als we 's avonds langs het water lopen. Daar zwemmen veel grote blauwe kwallen aan het oppervlak. Een mooi gezicht zo, maar nodigt uiteraard niet uit om er in te duiken.
Na een heerlijke Italiaanse maaltijd gaan we terug naar onze kamer om dit verslag te schrijven, de foto's op de computer en harde schijf te zetten en om te bepalen waar we morgen naar toe gaan. Dat is dus nu nog een vraag.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014