Van Invercargill naar Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Invercargill naar Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Invercargill naar Te Anau

Blijf op de hoogte en volg Frank

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag hebben we iets meegemaakt, wat Nederland de laatste dagen al meer heeft gezien: sneeuw.
We zijn vanuit Invercargill via de toeristische route naar Te Anau gereden, waar we overnachten. De rit hier naartoe was weer heel mooi, hoewel we er dit keer wat minder van konden genieten, omdat het continu regende en waaide. Volgens een pompmedewerkster die we spraken, is dit weer uniek voor het tijd van het jaar en komt het waarschijnlijk door een cycloon in de buurt van Nieuw Zeeland, die het weer heeft beïnvloed.
Toen we het plaatsje Te Anau naderden zagen we de besneeuwde bergtoppen van de Nieuw Zeelandse alpen. Een schitterend gezicht.
In Te Anau hebben we eerst ingecheckt bij onze camping, zodat we zeker zijn van een goede plek. Nadat we inkopen bij de plaatselijke supermarkt hebben gedaan, zijn we direct doorgereden naar Milford Sound. Hiervan wordt door Nieuw Zeelanders gezegd dat dit het 8e wereldwonder is, dus dat wilden we met eigen ogen wel aanschouwen.
Om bij Milford Sound te komen, moesten we een berg over en het werd kouder en kouder hoe hoger we kwamen, tot 0,5 graden aan toe. En opeens ging de regen over in sneeuw, dus dat hebben we ook alvast meegemaakt. Wat ons betreft mag de lente snel beginnen in Nederland, graag vanaf 14 februari als het even kan.
Milford Sound is het begin van een fjordengebied en je kunt dit met een boot bekijken. Het was al vrij laat dat we er aankwamen en hebben het gebied dan alleen bewonderd aan de rand van het meer. Ondanks de bewolking en mist in de bergen was dat al enorm mooi om te zien. De watervallen kwamen op verschillende plekken van de bergen af.
Op de weg terug moesten we even wachten voor we de tunnel door mochten. Op de weg stonden twee grote vogels die duidelijk op zoek waren naar eten. Ze liepen zeer brutaal langs de auto's en bleven zelfs zitten als je er bij in de buurt kwam. Het bleken de zogeheten Kea's te zijn (we zien overigens ook veel campers van dit merk rondrijden). Dit zijn vogels van de parkietenfamilie, die als enige omnivoor zijn en dus van alles eten. Eindelijk hebben we nu een inheemse vogel ontdekt, want de rest van de vogels die we hier hebben gezien, kennen we in Nederland ook: mussen, merels, meeuwen en kauwen.

• 05 Februari 2015 - 16:35

Corinne De Wit:

Hebben jullie het bungeejumpen al geboekt?

• 05 Februari 2015 - 21:04

Frank:

Bungeejumpen is zooo 2014 plus Gertjan heeft dat al een keer gedaan. 1 vd 2 is wat mij betreft voldoende ;)

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014