Eerste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Eerste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Eerste dag Sydney

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 December 2014 | Australië, Sydney

Om 12.00 lokale tijd landen we op Sydney airport, waarbij we met een grote bocht over Sydney zijn geland en alvast een blik hebben kunnen werpen op de brug en het operagebouw. Vreemd idee dat we deze nu in het echt gaan zien.
Met een shuttlebus gaan we naar ons hotel, het Ibis Sydney Darling Harbour hotel. Waar kennen we die hotelketen van ;-)? We hebben uitzicht over de Darling haven, een havengebied dat helemaal opnieuw ontwikkeld is. Het is heel mooi weer, onbewolkt en 30 graden. Heel wat anders dan in Nederland momenteel.
Na ons wat te hebben opgefrist gaan we de stad in. Na een half uur lopen komen we bij de Sydney Harbour bridge en het Opera House. Gaaf om deze nu in het echt te mogen zien. De tegeltjes op het Opera House zijn veel geler dan je op de foto's zou verwachten. Bij de ticketoffice halen we onze kaartjes voor het Opera Gala van morgen op. Hiermee krijgen we eerst een voorstelling van (hopelijk bekende) liederen uit diverse opera's en vervolgens kunnen we vanaf het balkon het Nieuwjaarsvuurwerk aanschouwen.
Nadat we de tickets hebben ontvangen, lopen we over de Harbour Bridge. We zien dat de vuurwerkonderdelen al aangebracht zijn. Dit zal vast en zeker een mooi spektakel worden.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014