Van Warnnambool naar Kingston SE - Reisverslag uit Kingston South East, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Warnnambool naar Kingston SE - Reisverslag uit Kingston South East, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Warnnambool naar Kingston SE

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 Januari 2015 | Australië, Kingston South East

We zitten nu in Kingston SE dat zo'n 380 kilometer van Warnnambool ligt. SE hebben ze toegevoegd aan de naam omdat er al een andere plaats Kingston in de staat South Australia is.
Het was op zich een lekkere temperatuur toen we vertrokken, zo'n 22 graden, maar het regende wel behoorlijk onderweg. Goed voor de stof en zeker voor de bosbranden die rond Adelaide woeden. Maar gelukkig hebben we nog een dag voordat we hier zijn. We hebben besloten een dag eerder naar Adelaide te gaan, omdat we dan de stad wat langer kunnen bekijken. Zondag gaan we namelijk om 12.20 met de trein richting Alice Springs. Deze treinreis gaat 24 uur duren.
De weg naar Kingston SE is niet echt opzienbarend, en we rijden vaak via vrijwel rechte wegen van 15-20 km lengte. Op zich is het landschap wel mooi, hoewel het vaak ook heel droog is, maar dat lijkt logisch vanwege de droogte in deze zomer.
Hoe meer we bij Kingston komen, hoe vlakker ook het land wordt. We zien veel schapen en (m.n. zwarte) koeien. Helaas hebben we nog geen kangoeroe of koala in het echt gezien. Daar moeten we waarschijnlijk voor naar een zoo of een natuurpark, maar dan heel vroeg of laat tijdens de schemering.
Ons hotel in Kingston ligt aan de oceaan en we hebben een kamer met een balkon, die we met een aantal gasten delen. Het weer is in de avond aan het opklaren en volgens ons kunnen we genieten van een mooie zonsondergang. In Kingston zelf is overigens weinig te beleven. Ze hebben wel een 1,2 kilometer lange pier en een oude vuurtoren, die helaas na 15.30 niet meer te bezichtigen is.
Nog wat aardigheidjes:
- ze zeggen in Australie vaak 'no worries', dit gebruiken ze waar wij 'geen dank' of de Amerikanen 'you're welcome' zeggen.
- net als de Amerikanen vragen de Australiers heel vaak hoe het met je gaat, maar eigenlijk zijn ze niet geïnteresseerd in het antwoord. Het is voor hen, net als voor de Amerikanen, onderdeel van het begroetingsritueel.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014