Terug van Alice Springs naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Terug van Alice Springs naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Terug van Alice Springs naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Frank

16 Januari 2015 | Australië, Sydney

Vandaag bestond onze dag uit het vliegen van Alice Springs naar Sydney. Om 12:15 uur vertrok ons vliegtuig. Het vliegveld van Alice Springs is zeer rustig ten opzichte van Schiphol. Als er 8 vliegtuigen op een dag vertrekken zijn het er veel. Je loopt ook gewoon vanuit de hal naar het vliegtuig toe in de volle zon.
Tijdens de vlucht zien we het landschap veranderen van de rode woestijnachtige omgeving via de de Blue Mountains in het stedelijke Sydney.
In Sydney is het alsof we niet zijn weg geweest. We overnachten ook nu weer in het Ibis Darling Harbour hotel. Het Opera House en de Sydney Harbour Bridge liggen er mooi bij in de avondzon. Het is 1,5 later in tijd dan in Alice Springs. Er zijn veel van dit soort tijdzones, overigens. In Brisbane gaan we weer een uur terug, omdat Queensland niet mee doet met de zomertijd.
Morgen gaan we naar Port Macquarie. Dit is ongeveer 400 kilometer verwijderd van Sydney.

• 17 Januari 2015 - 09:10

Mayke:

Zo leuk, al die verslagen. We reizen echt met jullie mee in ons Nederlandje. Alleen dat Frankengertjan blijf ik een gek woord vinden...

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014