Van Kaikoura naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Kaikoura naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Kaikoura naar Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag zou een rustige dag worden, waarbij we alleen zo'n 170 kilometer (ca. 2 uurtje) zouden hoeven te rijden naar Christchurch. Maar de dag begon toch wat minder dan we van tevoren hadden bedacht. Het begon al met onze buren die met een nog aangesloten elektriciteitskabel weg reden van hun kampeerplek. Neem van ons aan dat hier iets niet tegen bestand is. In hun geval was dit de paal waar de elektriciteitskabel in zat. Het maakte ons in ieder geval duidelijk om steeds goed te checken of de kabel niet meer vast zit voordat we wegrijden.
Maar wij zelf hadden ook een probleem. Nadat we ons chemisch toilet hadden geloosd, reden we met onze camper weg van de speciaal hiervoor bestemde plaats, maar zagen hierbij helaas een kei die verborgen achter een struik lag over het hoofd. We hoorden een hard gekraak en zagen al door de reactie van iemand die toevallig voorbij kwam, dat het niet goed was. En helaas klopte dit, want een bout die een afwatertank onder de camper moest vasthouden, was afgebroken. Gelukkig waren we hiervoor verzekerd, maar nu was het de vraag of het snel verholpen kon worden. Een vriendelijke dame die ons te woord stond via het hulpnummer van ons verhuurbedrijf, kon ons in ieder geval helpen aan een reparateur, die gelukkig vlakbij onze camping was.
De reparateur probeerde eerst zelf een nieuwe bout te lassen aan de onderkant van de camper. Maar hij was niet zo'n ervaren lasser, vertelde hij en dat bleek ook wel toen de bout die hij gelast had er meteen weer af kwam toen hij de bout vastdraaide. Een ingeroepen lasser kon de klus gelukkig snel klaren en we konden dan ook weer op weg richting Christchurch.
Ook nu was het weer een schitterende route. Het was heel rustig op de weg en daardoor konden we stoppen om foto's te nemen van zeerobben die op rotsen vlak langs de weg zaten. Een mooi toetje na ons walvis- en dolfijnenschouwspel van gisteren.
In Christchurch hebben we eerst een bezoek gebracht aan ons verhuurbedrijf, want we mochten ons vuil beddengoed daar inleveren en kregen twee nieuwe pakketten mee voor het vervolg van onze vakantie. Een superservice, dat begrijp je wellicht.
De camping ligt op een paar kilometer van het centrum van Christchurch, dat we morgen met de bus willen gaan bezoeken. We staan naast Nederlanders uit Smilde (of all places, want dichtbij Beilen, waar Gertjans familie woont) die drie weken rondgereisd hebben met een camper. Het was hun tweede keer hier en opnieuw hebben ze zeer genoten van hun trip. Wij hebben gelukkig nog twee weken te gaan. Morgen dus Christchurch en dan op weg naar Timura.