Van Lower Hutt, Wellington naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Van Lower Hutt, Wellington naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Van Lower Hutt, Wellington naar Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vandaag was het weer vroeg opstaan. Om 07:30 moesten we inchecken bij de ferryterminal om met de boot naar het Zuidereiland te varen. De tocht op de boot was op zich als een cruise. Dit kwam door het weer en vooral het deel bij Zuidereiland was schitterend, want toen voer onze boot (een ex-P&O / Stena schip overigens) een tijdlang door een fjordengebied
Om 12:00 kwamen we aan in Picton, waarna we meteen doorreden naar Kaikoura. We wilden namelijk als het kon mee met een Whale watch tour, die om 15:30 zou vertrekken. We hadden geluk en konden nog mee op de boot.
Het was niet gegarandeerd dat we een walvis (in het Engels sperm whale, in het Nederlands potvis) zouden zien, maar we hadden geluk en nadat de kapitein een aantal keer met een geluidsmonitor gecheckt had of en waar de walvis was, konden we hem gedurende enkele minuten zelf aanschouwen. Na enige tijd besloot hij weer onder het water te duiken en als afscheid leek hij te groeten met zijn staart.
Naast het optreden van de walvis kregen we ook nog een aantal dolfijnen te zien die hoog uit het water sprongen en tuimelden. Vandaag hebben we geleerd dat dit een manier van de dolfijnen is om te jagen op vis.
Al met al een dag heerlijke dag vol met bootvaarten en een schitterende vertoning van de walvis en de dolfijnen, om de albatrossen en opnieuw het mooie landschap niet te vergeten.
Dit keer op speciaal verzoek een filmfragment van Manu, zoals de walvis door de crew van Whale watch wordt genoemd.
Morgen rijden we naar Christchurch, waar we waarschijnlijk twee nachten blijven, om daarna door te gaan naar het zuiden van dit eiland.

• 30 Januari 2015 - 18:23

Mayke:

Wat prachtig! Magisch gewoon. Xxx

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014