Dagje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu Dagje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Gertjan - WaarBenJij.nu

Dagje Wellington

Blijf op de hoogte en volg Frank

29 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag een heerlijk zonnige dag in Wellington gehad. Dat is voor een havenstad als Wellington wel erg lekker uiteraard.
Met de bus zijn we vanuit Lower Hutt in 30 minuten naar de stad gereden. Dit was een prima verbinding, hoewel we op de terugweg helaas in de file kwamen te staan, in verband met een ongeval.
Een absolute aanrader is het nationale museum Te Papa Tongarewa, waar exposities gewijd zijn aan de historie, cultuur en natuur van Nieuw-Zeeland. Reden voor ons om dit museum te bezoeken was een expositie over het 75-jarige bestaan van Air New Zealand. De expositie was heel leuk opgezet. Zo werd er onder meer gebruik gemaakt van virtual reality, waarbij we, met een Occulus Rift bril (wie kent die niet) op, in een denkbeeldig vliegtuig zaten. Erg gaaf gedaan. Ook waren zeer grappige safety video's te zien, met onder andere de filmcrew van The Hobbit en Lord of the Rings films, bemanning die volledig naakt met bodypaint de uitleg gaven en ook nog een video waarin Betty White (Rose uit Golden Girls) en Kevin McLeod (Captain Stubing van Loveboat) speelden.
Na het museum, hebben we de haven verder bekeken en zijn we met de cable car naar boven gegaan. Daar waren zeer mooie Victoriaanse huizen te bewonderen.
Nadat we met de cable car weer naar beneden hadden genomen, zijn we nog wat door de stad en het havengebied gelopen. Tenslotte hebben we nog het Museum of Wellington City & Sea bezocht. Deze vonden we beiden wat minder, ondanks de aanplakbiljetten dat men bij de top 50 musea van de wereld behoorden. Maar wellicht kwam dit omdat men het museum aan het verbouwen is.
Morgen moeten we zeer vroeg op, want om 08:30 vertrekken we met de ferry naar het Zuidereiland, dit betekent uiterlijk 07:30 inchecken. Als eerste plaats gaan we naar Kaikoura, om te proberen of we walvissen kunnen zien. Helaas is de weersvoorspelling voor het Zuiden minder goed, maar we zullen het wel zien.

Frank

Vanaf 24 december 2014 tot en met 14 februari 2015 zijn we op reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw Zeeland. Dit reisverslag is bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om te zien wat we zoal doen. We nemen ons voor om regelmatig een update te doen, maar beloven doen we niets ;-)

Actief sinds 14 Dec. 2014